Toitumispüramiid

Oma toitumissoovitustes lähtume Eesti Toitumisteraapia Assotsiatsiooni toitumispüramiidist, sest see põhineb uuel Harvardi tervisliku toitumise püramiidil ning viimastel toitumisalastel teadusuuringutel.

Lühiülevaade püramiidist:

• Tervisliku toitumise aluseks on regulaarne söömine – viis korda päevas (kolm põhitoidukorda ja kaks oodet)
• Joo vett – 8-12 klaasi päevas
• Söö rohkem taimseid ja vähem loomseid toite (vahekord 75% taimset/25% loomset)
• Söö vikerkaarevärvilist toitu – vali oma taldrikule võimalikult erinevat värvi köögi- ja teravilju, nii saad kätte erinevad vitamiinid ja mineraalid
• Söö häid süsivesikuid (täisteratooted, köögi- ja puuviljad)
• Lisa oma menüüsse kaunviljad – need on head valguallikad ning sisaldavad kiudaineid.
• Vali menüüsse tervislikud rasvad, nt seemned, pähklid, külmpressitud taimerasvad ning avokaado. Piira loomset küllastatud rasva (leidub liha- ja piimatoodetes).
• Kasuta toidutegemisel vähem soola.
• Kaltsium on oluline, aga piim pole selleks ainuke ega parim valik – vali pigem rohelised köögiviljad.

Täpsemalt saad lugeda siit:

Jäta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>