Mõnusad smuutihommikud

Viimasel ajal teen taas hommikuti smuutisid. Isegi ei tea, miks see harjumus vahepeal ära kadus, sest tegelikult on smuutid minu jaoks midagi asendamatut. Hea värskendav algus päevale. Ja kui lihtne valmistada…

Lihtne on neid valmistada kõigil, isegi meie kõige väiksematel sõpradel. Toon ühe näite.

Pühapäeval oli mul külas väike sugulane oma emaga. Tegime pannkooke ning mina valmistasin marjasmuutit. See sai imekiiresti otsa ning väikese sugulase kõht ka täidetud nii, et üle ühe pannkoogi talle enam sisse ei mahtunud.

Tema ema naeris, et näed, nüüd meil pole vaja autosõiduks boosterit otsima minna, et saime juba hommikul kätte. Sellega aga ei olnud väike sugulane nõus. Pakkusin siis välja, et teeme ise ühe boosteri, mille saate reisile kaasa võtta. See variant sobis.

Küsisin siis, mida smuuti sisse panna ja pakkusin oma valikust välja marju, mis külmkapis olid ning nende poolt olid veel banaanid. Laps tegi oma valiku: banaanid, vaarikad, riivitud šokolaad (avastasin sügavkülmast, olid jäätisekoolitusest jäänud) ning pool klaasi ananassi-kookosemahla. Kõik koostisosad said tema enda käega masinasse ning masingi tööle pandud.

Mis te arvate, mis maitsega see smuuti oli? Jah, vääääga magus 🙂 Aga huvitav oli see, et kui laps smuutiproovi tegi ja ma küsisin, kas midagi on veel puudu, siis ta leidis, et mustsõstrad võiksid veel juures olla. Igatahes peale nende lisamist viis selle smuuti maitse ka minul keele alla 🙂

Ja kogu tegevuse peale kulus maksimaalselt 15 minutit. No mõelge siis, et see oli selle lapse esimene smuutitegu… Millised need edaspidised siis veel on? (Tobiase smuutiretsepti leiate siit)

Loo moraal on, et kui meil on hommikuti väga kiire, siis selle asemel, et kodust söömata välja tormata ning endale esimesest kohvikust/bensiinijaamast kohvi osta, võiksime kaasa teha hoopiski smuuti. Kui tahame toitvamat hommikueinet, siis saame juurde lisada pähkleid-kaerahelbeid-seemneid. Kui energiat andvamat, siis sobivad maitsestamiseks superfoodid, näiteks kakaonibsid – aitab ka ärkamisele kaasa. Ja põhikoostisosad – siin on küll valik nii suur: puu- ja köögiviljad, mahlad, jogurt, taimsed piimad, vesi… Igaüks leiab endale sobivaima.

Igal juhul, mõnusat katsetamist ja head tervisliku päeva algust kõikidele!

Triin

P.S Omalt poolt lisan inspiratsiooniks veel ka ühe hommikusmuuti retsepti, mille leiad siit.

 

 

 

2 thoughts on “Mõnusad smuutihommikud

  1. Aitäh meelde tuletamast Minu 6a on piiratud toitude sööja ning tekitanud olukorra kus meie pere toidulaud oli väga piiratud. Ühel hetkel kui mõistus otsa lõppes ja mure juba suureks paisus, et kuidas küll panna ta sööma nii, et toidulisandeid juurde võtma ei peaks. Hakkasin otsima neti avarustest igasugu nippe ja samal ajal meenutasin ka 2a tagasi kuuldud Triinu õpetussõnu, et kui laps end hästi tunneb siis pole muretsemiseks põhjust. Tänapäeva lapsed on paljud nii öelda vaimutoidul Oma otsingute lõpuks aga jõudsin ikka Triinu soovituste ja õpetusteni. Hakkasin lihtsalt toidu sisse ära peitma neid aineid mida mu väike isegi vaadata ei soovi, söömisest rääkimata. Smuutid olid aga mul mõnda aega juba unustatud. Meie masin lakkas töötamast ja nii ta läks. Nüüd aga sean sammud poodi ja veelkord AITÄH Triin!

    1. Aitäh, Pille! Usun, et smuutidega tulevad paljud head toitained menüüsse.
      Soovitan kindlasti last ka kaasata smuutide tegemisse, siis on ka suurem tõenäosus, et ta neid tarbib.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top