Parem Porgand Taskus – 15.nädal

Tere, head sõbrad! 

Päike paitab põski ja suvetunne poeb vaikselt hinge.

Olemine muutub kergemaks ja helgemaks:)

Esimene nädal uute liikmetega on kenasti möödunud ja sellest, kuidas läinud on, näeb juba videost:

Raineri kommentaar 14. nädala kokkuvõtteks:

Selle nädala kordamisülesanne oli minu jaoks lihtne. Öelda endale, et ma endaga sõber olen, ei ole keeruline – kuigi vahel ei tundu ma iseendale kõige ausam seejuures. Aga harjumuseks endale iga päev nii öelda on see siiski saanud.

Mitmekesine toitumine aga on mul ka kuidagi tugevaks harjumuseks saanud. Reeglina tuleb mulle alati meelde, et see on asi, mille üle peab enne toiduvaliku tegemist mõtlema.

Merikese kommentaar 14. nädala kokkuvõtteks:

Siiralt hea meel on tõdeda, et algul keerulisena tundunud soovitus “olen oma kehaga sõber” osutus kergemaks, kui naised arvasid. Esimene samm on ikka positiivne mõtlemine.

ÜLESANNE:

Kõigile on üks ülesanne: teha oma elus, toitumises ja mõtlemises teadlik valik. Kui anda iseendale aru, mida me mõtleme ja sööme ning miks on oluline liikuda, siis me teemegi teadliku valiku uue elustiili suunas – üks samm korraga.

NIPP:

Kui vahel ei tule teadliku valiku tegemine välja, siis tea, et ka sellest “valest” teadlikust valikust on kasu, kui sellest õppida ja teha enda jaoks järeldused.

Triinu kommentaar 14. nädala kokkuvõtteks:

Natuke kahtlustasingi, et eelmise nädala ülesanne võib osalejatele raske olla. Meie, eestlased, oleme harjunud sööma tavapärast Eesti toitu – kartul ja kaste. Kuid mul on äärmiselt hea meel, et kõik osalejad püüdsid ja enam-vähem neil siiski ka õnnestus mitmekesiselt toituda.

ÜLESANNE:

Uue nädala ülesanne on meie blogi jälgijatele ka juba tuttav – süüa 5 korda päevas. Kas mäletate milleks see oluline oli? Kui ei, siis loe kuuenda nädala blogist


NIPP:

Viis korda päevas söömise juures meenuta ka eelmise korra ülesannet – toituda mitmekesiselt

Karise kommentaar 14. nädala kokkuvõtteks:

Kuidas minu esimene nädal läks? Kui ma nädala alguses arvasin, et mitmekesiselt toituda on lihtsam kui oma kehaga sõbraks saada, siis reaalsus oli täpselt vastupidine.

Kokkuvõttes, oma kehaga sõbraks saada oli päris lihtne. Tegelikult ma juba olin oma kehaga enne sõber, aga ma ei teadvustanud seda endale. Olen ju kaotanud 65 kg. Viimati kaalusin ma nii vähe umbes 10 aastat tagasi. Peeglist ma enam pea norus mööda ei kõnni. Poes leiavad tee ostukorvi järjest värvilisemad riided – järelikult pean ju oma kehaga sõber olema.

Mitmekesise toitumisega olid aga natuke kesisemad lood. Nädala lõpus avastasin endalegi ootamatult, et hommikusöögiks kujunes eranditult iga päev 1-2 tassi kohvi ja 2 võileiba. Tavaliselt olen hommikuti liiga väsinud ja näljane, et jõuaks putru teha ja väga tihti on meil ka piim otsas. Ühesõnaga võileibu vorpida on lihtsam. Ja vabandusi leida ka

Mul on harjumus korraga teha süüa suur kogus ja siis seda süüa nii lõuna- kui õhtusöögiks. Sel nädalal üritasin jälgida, et iga toidukord oleks isemoodi. Ja mul tuli see välja. Samuti oli menüüs rohkelt köögivilju.

Sel nädalal hakkas taas mu kaalunumber alanema. Kadunud on 2 kg! Järelikult midagi ma õigesti teen

Merike J. kommentaar 14. nädala kokkuvõtteks:

Möödunud nädal oli minu jaoks huvitav ja uuenduslik. Ma püüdsin igal võimalikul momendil endale öelda, et ma olen oma kehaga sõber. Seda oli tegelikult päris lihtne ja usutav öelda, sest ma siiralt püüdsingi olla oma kehaga sõber ja see õnnestus. Ma olen oma kehaga nüüdseks sõber.

Kui ma algul arvasin, et toituda mitmekesiselt on lihtsam kui saada oma kehaga sõbraks, siis nüüdseks pean tunnistama, et see pole nii. Ma üritasin tuua oma menüüsse kala ja kaunvilju ning jälgida, et toiduained vahelduksid päevade lõikes. No ega ikka ei olnudki nii lihtne. Kala sain ma menüüsse ühe korra nädalas ja kaunvilju vist kaks korda aga muus osas ma eriti ei osanudki midagi teha. Smuutit püüdsin teha puuviljadest ja marjadest väikese erinevusega päevade lõikes aga see ei olnud kahjuks just eriti mitmekesine. Hommikusöökidega tekkis ka raskusi, sõin täistera kaerahelbeputru ja tatraputru ja omletti. Siis tulid sekka võileivad ja mõistus sai otsa. Ühesõnaga, selleks et saaks ikka iga päev vajaliku koguse kõiki toiduainegruppide esindajaid menüüsse – on ikka tarkust juurde vaja, sest muidu on ikka ühed ja samad toidud.

Loodan, et tasapisi saan ma ka selle mitmekesise menüü koostamisega endale ja oma perele ka hakkama ja saan koos perega sellest rõõmu tunda.

Mul on väga hea meel, et olen saanud oma kehaga sõbraks.

NB! Palun anna teada, kui seda programmi ka ise järgid ja oled tulemusi saavutanud.

Kirjuta: merike@paremelu.ee

Porgand tasku!

Rainer, Triin ja Merike

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top