Parem Porgand Taskus – 16.nädal

 

Kevadised tervitused teile, head sõbrad!


Õues on nii mõnus, et otsustasime minna välja hommikusööki nautima, et teada saada, mida meie peategelased hommikuti põske pistavad.

Tore oli vaadata, kuidas Rainer veel sooja pudrupotiga kohale tuli ja tüdrukud piknikukorvist ahvatlevad võileivamaterjalid välja võtsid.

 

Seda, mida me piknikul arutlesime ja sõime, saab näha videost:


Raineri kommentaar 15. nädala kokkuvõtteks:

Kui tähele panite, siis kaal viimasel nädalal langemise asemel tõusis. Täiesti ausalt öeldes on see tingitud sellest, et uued harjumused ei ole kahjuks igapäevaselt kinnistunud. On päevi, kus ma miskipärast ei toimi nii nagu mõistlik oleks ja laskun söömise osas meeletustesse. Siiski on praegu tunne, et oleme koos Merikese ja Triinuga läbimurde lävel. Kuid sellest juba siis kui päriselt on läbimurre toimunud – ilma tahte ja jõuta – nagu vesi läbi kalju.

Triinu kommentaar 15. nädala kokkuvõtteks:

Mul on rõõm tõdeda, et igaüks meie projektis osalejatest on hakanud rohkem mõtlema selle peale, kuidas teadlikumalt toituda. Meeles oli ka see, et lisaks viiele toidukorrale päevas tuli jätkuvalt jälgida ka mitmekesisust.

Vahva oli kõrvalt vaadata, kuidas arutati hommikusöökide üle. Rainer oli pisut range, sest tegelikult võis igaühte kiita tema valikute eest. Merike J. puhul võib kiita mitmekesisust, Raineri juures pudrusöömist ning Karisel köögiviljakuhilat. Samas annab alati toidukordi veelgi tervislikumaks teha. Näiteks võiksid nii Rainer kui ka Karis hommikusööke vaheldada, Karise puhul ootaks veel ka täisteraleiba mitmevilja leiva asemel. Merike võib juurde võtta isegi midagi valgulist, et veresuhkur püsiks kauem stabiilne.

ÜLESANNE:

Uue nädala ülesanne puudutab taaskord kohvi. Nii Raineril kui ka Karisel on kohv sattunud kuidagi kohustuslikku päevakavasse. Hea oleks, kui kohvi joomine piirduks ühe tassiga päevas. Vaatame, kuidas sellega läheb. Ja lisaks muidugi eelmiste kordade ülesanded ka


NIPP:

Kohvi osas võib ka mõelda, miks ma seda just vajan. Äkki olen ma ise sellest kujundanud endale nö hellitusjoogi, millega paha tuju, kiirust, kellegi pahasti ütlemist vmt kinni mätsin!? Või kui oled loonud endale illusiooni, et ilma kohvita liikuma ei saa, siis katseta enne kohvijoomist hommikusöök ära süüa ja vaata, kuidas läheb

Merikese kommentaar 15. nädala kokkuvõtteks:

Teadliku valiku tegemine nõuab harjutamist, sest takistused tulevad teele ehk nagu öeldakse “elu tuleb vahele”. Oluline on see, kuidas nende takistustega hakkama saada ja samal ajal ka rajal püsida.

Mul on hea meel teada, et kõik püüdsid teha teadlikke valikuid ja said oma kogemuse.

Ülimalt oluline on teadvustada endale, mis on see “miski”, mis eesmärgist kõrvale kallutab.

Kui seda “miskit” endale teadvustada ja tunnistada ning sellega tegeleda, siis see takistus kaob ja söök ei muutu vahendiks, millega ebameeldivad olukordi ja emotsioone kinni toppida.

ÜLESANNE:

Nii nagu Rainer tunnistas, et harjumuste kinnistamine võtab aega ja nõuab ka pühendumist, siis ülesandeks jääb eelmise nädala jaatus, millele lisandub ka uus:

Ma väärin parimat ja teen teadliku valiku kõiges – oma mõtlemises, toitumises ja ka liikumises!”

Selleks, et muuta oma harjumust, tuleb vähemalt 21 päeva järjest tegeleda uue harjumuse ajju kodeerimisega. Paarist korrast ei piisa selleks, et muuta oma vanu harjumusi. Selleks on vaja teadlikku järjepidevust ja uute jaatuste kinnistamist.

NIPP:

Kui lähed külla, teades, et seal on head ja paremat, millega pererahvas Sind võõrustab, siis luba endale seda naudingut ja tea, et Sa väärid parimat – hea enesetunne on võit omaette, sest kui piinad ennast mõttega, et ma ei saa seda ja teist süüa, kuigi väga soovid, siis sead ise endale lõksu ja sööd ikkagi ja rohkemgi veel.

Vabasta ennast piinavatest keeldudest ja kuula seda, mida keha Sulle ütleb ja mida vajab.

Merike J. kommentaar 15. nädala kokkuvõtteks:

Minul möödus nädal teadlikke valikuid tehes kõigis oma eluvaldkondades. See oli päris huvitav kogemus. Peamised teadlikud valikud tegin ma toitumise osas. Ma teadlikult valmistasin toitu nii, et oleks mitmekülgsust ja oleks ka minu kehale hea. Üks minu teadlik valik toitumise osas sai tehtud juba aasta tagasi – ma ei osta poest leiba. Algul ma ostsin tuttavatelt nende valmistatud rukkileibasid aga siis võtsin end kokku ja proovisin ise teha. See õnnestus ja nüüd teengi ise kodus juuretisega, täisterarukkijahust ja seemnetega leiba. Seda otsust ajendas tegema aasta tagasi tehtud toidutalumatuse test, kust sain teada oma nisutalumatuse. Kuna aga meie kaubanduses pole just selliste leibade valik, kus pole nisujahu sees, eriti suur, siis ma valisingi koduse rukkileiva.

Toidukordasid oli mul iga päev vähemalt viis nagu kodune ülesanne ette nägi. Püüdsin jälgida teadlikult, et oleks hommiku-, lõuna- ja õhtusöök ning kaks vahepala vähemalt päeva jooksul.

Teadlike valikute tegemisega tuleb veel tegeleda, sest aeg-ajalt on seda vaja veel endale meelde tuletada. Aga sõprus oma kehaga aitab seda aina enam ja enam meelde tuletada.

Karise kommentaar 15. nädala kokkuvõtteks:

Triinu antud ülesannet toituda 5 korda päevas oli juba ette lihtne jälgida, sest minu toidukorrad jäävadki 5-7 korra vahele päevas. Seega faktiliselt on kõik ok – ülesanne täidetud. Aga kui nädalat meenutada, siis toitumise sisuline pool jättis paljuski soovida. Nimelt käisime perega eelmisel nädalal väga palju külas. Mul on alati olnud külas olles raske langetada õigeid toitumisvalikud. Mulle meeldib söök ja külas olles on eriti põnev avastada, mismoodi teised kokkavad ja mida katsetanud on. Ehk siis kõike tahaks proovida ja enne kui arugi saad, oled jälle üle piiri läinud. Meelest lähevad kõik teadliku valiku ja muud jutudJ

Mulle väga meeldib nutitelefonile tehtud rakendus, millega saab oma toitu pildistada ja hiljem pilte vaadata, analüüsida. Üks pilt ütleb ju teatavasti rohkem kui sada sõna. See pildistamine käib minu meelest kokku ka Merikese antud ülesandega – teha teadlik valik. Kui ikka võtad vaevaks ja pildistad oma sööki, mitte ei „unusta“, siis sellega oledki teinud teadliku valiku.

Kokkuvõtteks, teine nädal oli täis väljakutseid. Ilmselt vajan veel natuke aega, et harjuda teadlikumaid valikuid tegema.

Teadlikke porgandeid!

Rainer, Triin ja Merike

One thought on “Parem Porgand Taskus – 16.nädal

  1. Kohvi joomine on ka üks harjumus. Mina soovitaksin Rainerile pöörata tähelepanu ka muudele(söögi ja liikumisega mitteseotud) harjumustele. Harjumused on salakaval ämblikuvõrk. Ainult ühe nurga muutmisest ei piisa. Me peame õppima muutma kogu oma käitumist, muutuma elu suhtes paindlikumaks. Nt. tasuks endale teha arvuti- või telekavabu päevi (no va tööga seotud kohustused), sõita või kõndida tööle teist teed mööda;lugeda lehte või ajakirja, mida sa muidu kunagi ei loe; helistada sõbrale, kellega pole ammu kokku saanud; teha koos lastega midagi, mida sa tavaliselt ei tee. Neid võimalusi on meeletult ja ideid on võimalik saada B. Fletcheri raamatust “Tee midagi teistmoodi” Meile meeldib olla oma turvatsoonis ja rutiinis, kuid paraku aitab see hoida ka meie kaalu “turvatoonis”. Mõnusat katsetamist ja edu kaalulangetamisel. 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top