Parem Porgand Taskus – 20. nädal


Hei-hei, head sõbrad! 


Kas ka Sina leiad end tihti poes magusalettide vahelt ja ei suuda otsustada, mis on see “midagi head” mida ostukorvi pista? Tee oma teadlik valik ja poeta ostukorvi hoopis toorained, millest ise kodus Raffaello komme valmistada.

 

Seda, kuidas Raffaellosid valmistada, näed selle nädala videost:


Raineri kommentaar 19. nädala kokkuvõtteks:

Triinu soovitusest pidasin kenasti kinni, kui välja arvata minu armsa ema küpsetatud kook, simmanil pakutud kaneelirullid ja sõbra tehtud kondenspiimajäätis. 

Ehk siis poemagusat ma tõepoolest ei söönud.

Aga Merikese soovituse kommenteerimise lükkaksin ikka veel edasi. Kogu aeg tunnen, kuidas jõuan taas tõele lähemale, aga lipsab tema kohe jälle käest ära, kui peaaegu käes on.

Kui minu postituse esimest poolt lugeda, siis ei ütle ma reeglina EI maiustustele, mis on armastusega tehtud. Ja võibolla on tõsi see, et armastust kipub jätkuvalt vähe olema ja tore on seda siis toiduga kompenseerida? Või on seda hoopis lihtsam toidu seest kätte saada?  Igal juhul on minu mõtted, mida ma üles kirjutan ajal, kui kipun tegema asju, mis on kindlasti valed, ehk kui ma teen täiesti teadlikult valesid otsuseid, seotud halbade tunnetega just iseenda suhtes – endiselt.

Merikese kommentaar 19. nädala kokkuvõtteks:

Rainer paneb enda jaoks kirja negatiivsed mõtted ja teod, mis on väga oluline mõistmaks, miks ja kui tihti ta teeb valesid valikuid. Oluline on märgata, millised emotsioonid ja teod eelnevad valedele valikutele. Kui muster kordub, siis tuleb seda muuta, kui eesmärgiks on elustiili muutus.

Vabandusi on väga kerge leida ja öelda, miks ei ole võimalik oma mõtteid ja tundeid jälgida, kuna “elu tuleb vahele” ja lihtsam on need õigustused toiduga kinni toppida. Küsimus jääb ikkagi – kellele Sa tegelikult valetad? Vastus on lihtne – iseendale.

ÜLESANNE:

Minu ülesanne on sama, mis eelmisel nädalal, kuna emotsioone, millega on oluline tegeleda, on palju. Seega, pane enda jaoks kirja, millised emotsioonid sööma ajavad ja tegele nii kaua nende emotsioonide ja/või olukordadega, kui need saavad lahendatud.

NIPP:

Kui Sa kahtled, kas toit ja kehakaal ikka on omavahel seotud, siis mõtle ja meenuta, millised on need perioodid ja/või hetked Sinu elus, kui oled kaalus juurde võtnud. Vastus on Sinus olemas ja kui oled aus enda suhtes ja julged seda endale tunnistada, siis saadki aru, miks öeldakse, et toit ja kehakaal pole omavahel seotud vaid küsimus on selles, mis peale tühja kõhu Sind veel sööma ajab.

Siruta oma käsi maasikate järele ja usu, see on palju parem ja tervislikum ning teadlikum valik.

Triinu kommentaar 19. nädala kokkuvõtteks:

Ülesandega said kõik enam-vähem hakkama. Miks ma ütlen enam-vähem, on see, et ikka leiame variandi, kuidas asi endale mugavamaks teha

Loomulikult tahame emal külas olles maitsta tema tehtud kooki ja kuidas saaks ka sõbrale ei öelda, kui ta midagi omatehtut ja põnevat pakub. Samas on siin oluline, miks me seda teeme. Kas seepärast, et me väga-väga tahame neid asju proovida või tahame kellelegi seeläbi rohkem meeldida või hoopis mitte solvata, kui me ei proovi? Mõelge selle peale.

ÜLESANNE:

Kui me poes käime, siis me ei pööra suurt tähelepanu sellele, mida sealt ostame. Karis on öelnud, et ta isegi ei ole varasemalt mõelnud, miks ta tarvitab näiteks rafineeritud tooteid täisteratoodete asemel. Põhjus lihtsalt teadmatuses.

Uue nädala ülesandeks ongi teadlikkuse kasvatamine. Vaata poest ostetavate toiduainete koostist. Pööra tähelepanu e-ainetele, hüdrogeenitud ja transrasvadele, rafineeritud suhkrule ja jahule ning tee sellest lähtuvalt oma valik – kas sa ikka vajad seda konkreetset toodet (ja selles sisalduvaid libatoitaineid) või tegelikult saaks teha parema otsuse.

NIPP:

E-ainete jaoks on olemas suuremates poodides ka voldikud, mis seletavad lahti, mis on looduslikud e-ained ja mis tööstuslikud ning kahjulikud.

Karise kommentaar 19. nädala kokkuvõtteks:

Sel nädalal otsustasin Triinu antud soovitust täita 101% maksku mis maksab. Ma ei ostnud poest mitte ühtegi magusat asja. Selle asemel külastasin turgu ja varusin mureleid ja arbuusi. Arbuus, muide on juba väga maitsev ja magus. Nendega lahendasin oma magusavajaduse täiuslikult.

Pühapäeval on meil pannkoogipäev. Keelatud oli poemagus, aga ise võis häid alternatiive katsetada. Tegin siis minagi midagi täiesti uut. Pannkoogid valmisid täisterakaerajahust! Minu jaoks on küpsetised alati võrdunud nisujahuga. Nii on meie peres alati tehtud ja pole kunagi mõelnudki, et nisujahu võiks või peaks millegagi asendama. Aga uutmoodi pannkoogid maitsesid väga hästi! Terve pere kiitis. Kuigi ülepannikooke enam teha ei saanud, sest kaerajahu muutis taigna natuke rabedaks, aga pisikesed üheampsu pannukad maitsesid seda paremini.

See nädal olin ma üldse julge ja katsetasin erinevate asjadega. Ma ei ole kala eriti kunagi armastanud. Ma söön kala küll aga kui antakse valida, siis eelistan midagi muud. Sel nädalal valmistasin mereandide paellat.

Üldse oli kogu nädal väga edukas. Kaal on taas languse trendi näitamas. Nädala jooksul ei tekkinud kordagi kiusatust osta poest midagi „head“. Pigem isutas värske arbuusi ja puuviljade järele.

Merike J. kommentaar 19. nädala kokkuvõtteks:

Selle nädala Triinu antud kodune ülesanne tuletas mulle meelde, et mul on kodus olemas eelmisest kevadest koolitusmaterjalid tervislikest magusainetest. Nende materjalide najal oli seda ülesannet kergem täita ja ma püüan nüüd need teadmised ikka igapäevasesse ellu rakendada, mitte aastas korra kellegi meeldetuletamisel neid kasutada. See on ju minu valik muuta oma eluviisi tervislikumaks ja see magusainete teema on üks väga oluline osa sellest.

Kuigi tempo oli jätkuvalt kiire, isegi võib öelda, et aina kiirenev ja pingelisem, polnud mul täitsa ausalt aega tekitada olukordi mida toiduga kinni materdada. Aga seda ülesannet tuleb mul kindlasti jälgida järgmisel nädalal kui pinge hakkab maha minema. Ma juba tunnen end ja tean mis siis võib toimuma hakata . Aga nüüd on mul abivahend Merikese ülesande näol, mis aitab mul jälgida oma emotsioone ja toitumist.

Ajendatuna meie selle nädala kodusest üleandest kasutasin mina kokkamiseks koos Raineri ja Karisega just maiustuste tervislikumat verisooni. Meie ühiselt tehtud kookoskomm on tervislikum ja ka majanduslikust küljest odavam kui poemaius .

KOOKOSKOMM

200 grammi kookoshelbeid

80-100 ml agaavisiirupit (maitse vahepeal, liiga magusaks pole ka vaja seda kommi teha)

1 pakk (250g) kookoskreemi

25 grammi mandlilaaste

Võib lisada, mandleid, gojimarju või muid kuivatatud puuvilju vastavalt soovile.

Sulata pidevalt segades potis kookoskreem. Vala kreem suurde kaussi ning lisa sellele agaavisiirup ning kookoshelbed. Sega kõik ühtlaseks ja aseta toidukilega või küpsetuspaberiga kaetud plaadile. Silu segu ühtlaselt laiali. Aseta külma. Umbes 1 h möödudes lõika ruudud.

Head maiustamist .

Meie valmistatud kookoskommi 1 kilo maksumus on 13,24 eurot. Poes soodustusega müüdav Raffaello maksab 15,38 eurot /kg.

Vahvat jaani kõigile ja nautige sumedaid suveöid!

Rainer, Merike ja Triin

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top