Parem Porgand Taskus – 21. nädal

 

Tere, sõbrad!

 

Suvi on aeg, kus külastatakse oma sõpru tihedamalt kui tavaliselt. Meie otsustasime seekord Karisele külla minna.

Vaadake, mida Karisele külakostiks viisime ning millise ülesande Karis Triinule andis. Just-just, seekord sedapidi


Raineri kommentaar 20. nädala kokkuvõtteks:

Triinu soovitust oli imelihtne järgida, sest ma ei ostnud poest ühtegi asja, kus oleks silt koostisega peal olnud. Ostsin hoopiski selliseid asju nagu arbuus, kurk, tomat.

Mis puutub Merikese soovitusse, siis võib-olla ilmub edaspidi uurimistöö selle kohta, mida kirjutasin ja avastasin Aga lühidalt, kirjutasin igasuguseid asju kokku, kuid see kirjatükk nõuab läbilaskmist Merike Küti nimelisest filtrist.

Triinu kommentaar 20. nädala kokkuvõtteks:

Käisime Karisel külas. Väga tore koosviibimine oli. Külla minnes ikka viiakse külakosti ka kaasa. Nii ka meie – Merike viis füüsaleid ja oma lemmikuid India pähkleid ning mina isetehtud piimavaba sidrunijäätist.

Külakosti osas ongi hea mõelda kõigepealt sellele inimesele, kellele külla lähete – mis talle meeldib, mida süüa saab ja mida ei saa. Aga samas arvestage ka enda soovide ja vajadustega. Puuviljad, marjad – kõik värske kraam on alati hea valik. Aga sobivad kenasti ka endatehtud maiustused.

Külaskäigu ajal andis Karis mulle ühe ülesande Ta palus, et ma vaataksin üle tema külmkapi – mis on seal head ja millised asjad võiks köögist välja visata. Seal leidus nii ühte kui teist. Igal juhul on koju soetatava osas oluline silmas pidada kõiki soovitusi, mida me siin blogis jaganud oleme.

ÜLESANNE:

Karise külmkapp inspireeris mind ka uue nädala ülesande osas – vältida rafineeritud toiduõli ning teha endale laias laastus selgeks, millised on head rasvad, mida kasutada ja milliseid rasvu vältida.

Me kardame millegipärast hirmsasti rasvasid üleüldiselt, kuid nendel on väga oluline roll meie toidulaual. Oluline on lihtsalt aru saada, mis on hea ja mis mitte.

Headeks rasvadeks võib pidada taimseid rasvasid – oliivi-, kanepi-, linaseemne- jmt külmpressõlid. Rafineeritud rasvasid – neid, kus taimne rasv on muundatud küllastatud rasvadele sarnaseks ja kus on tekkinud transrasvad – tuleks vältida (neid leidub näiteks poemaiustustes, margariinides jmt kohtades). Mõtle sellele, et taimne rasv looduslikult on vedelal kujul, kuid töödeldult muutub tahkeks.

Ka loomne rasv võib olla kasulik, kui seda väikestes kogustes tarbida (liha-, piima- jmt tooted). Näiteks võib praadimiseks kasutada võid või searasva (kui väga harva praadida). Samas on kasulikum kasutada hoopis kookos- või palmirasva (taimsed küllastatud rasvad).

NIPP:

Oluline on tarbida rohkem omega3-rasvhappeid (kala, kanepi-, lina- ja chiaseemned ning-õlid) ja vähem omega6-rasvhappeid (leidub liha- ja piimatoodetes aga ka päevalille-, seesami- jmt seemnetes). Kasulik on tarbida ka omega9-rasvhappeid (oliivi- või mandliõli), kuid vähem tuleks kasutada loomseid küllastatud rasvu ning minimaalselt või üldse mitte transrasvhappeid.

Merikese kommentaar 20. nädala kokkuvõtteks:

Ootan Raineri kirjatükki suure huviga ja usun, et sellest on meil kõigil palju kasu, kui see avalikkuse ette jõuab, olles minu filtri läbinud

Oma kogemustest tean, et niipea, kui lasta elul ennast juhtida, ei saavutata sellist tulemust, nagu soovitakse. Kui võtta vastutus enda kätte ja vastutada ise oma elu ja tulemuste eest, siis hakkavad ka muutused ilmnema. Mitte keegi ei saa kellegi eest midagi ära teha, vaid kõik õppetunnid tuleb ise läbida ja selgeks saada.

ÜLESANNE:

Niikaua, kui me ikka ja jälle koperdame samade olukordade otsa ja ei suuda teha valikuid ning otsuseid, tuleb endale tunnistada, et ju on siis veel midagi õppida, et need olukorrad ikka veel on ja tulevad.

Võta vastutus oma elustiili muutmise ees enda kätte ja mõtle mis on see, mida soovid kuu aja jooksul saavutada ja MIKS?

NIPP:

Kui tead, miks Sa midagi teed, siis on lihtsam ka tulemusi saavutada, samuti lahendada erinevaid olukordi ja väljakutseid, seda igas eluvaldkonnas.

Karise kommentaar 20. nädala kokkuvõtteks:

Nädal läks päris hästi. Poes käisin kaks korda ja veetsin seal väga kaua aega. Uurisin silte ja valisin hoolikalt oma toidukorvi sisu.

Turg on saanud minu meeliskohaks. Värsketest maasikatest isu veel täis ei ole.
Kuna toidukorrad olid planeeritud ja maasikaid varutud, siis ei tekkinud nädala jooksul ka magusaisu.

Merike J. kommentaar 20. nädala kokkuvõtteks:

Mina sain möödunud nädalal tunda pingelangusega seonduvaid negatiivseid kogemusi. Kahjuks mõjus see ka mu kehakaalule natuke, mis tegi tagurpidikäigu kahe kiloga. Tean ka põhjust, miks nii läks.

Kui oli kiire ja pingeline aeg, unustasin vett juua ja nüüd siis hakkasin sellega teadlikult jälle pihta. Kuna ma aga ei jõudnud usinalt liikuma hakata nagu plaanis oli, sest no ei jaksanud peale toimekat päeva enam kõndima minna, siis see vesi, mis ma mõnuga endale sisse kallasin, jäi osaliselt minu sisse pidama. Jalad ja käed ei ole paistes, küll aga tunnen kuidas keha on nagu veepallike

Koduste ülesannetega, mis Triin ja Merike meile andsid, olen ka jõudumööda tegutsenud. Aasta tagasi läks mul poes ikka päris kaua alguses, sest kõik etiketid oli vaja korralikult läbi lugeda. Nüüd, peale aastast etikettide lugemist, on lihtsam, sest suures osas ma juba tean, mida sobib oma ostukorvi panna. Kui aga on mingi uus asi, mis silma jääb, siis seda ma loen nüüd. Tunnistan, et aastaga on minu ostukorvi sisu ikka päris palju muutunud.

Merikese ülesandega on mul juba päris nauding toimetada. Kui vanasti kippusin ikka maiustama ja kindlasti poemaiustustega, siis nüüd ma enam poest maiust ei taha. Vanast harjumusest vahel jalutan küll maiustuste riiulite vahel aga vahel ma isegi ei peatu seal enam, vaid kõnnin sujuvalt mööda. Ka lastele ei osta ma enam eriti poemaiustusi ja ka nemad on rahul, kui saavad erinevaid puuvilju, pähkleid või seemneid. Tänu sellele valikule, et poemaiuste asemel on puuviljad, pähklid ja seemned, on meie pere toidukorvis palju rohkem puuvilju, mis lastele väga meeldib. Ja kui on palju puuvilju, seemneid ja pähkleid, siis ei kolistata meie peres enam mööda kappe magusaotsingutel. Varem oleksid kappidel juba uksed eest kukkunud, kui kõik magusat otsisid, nüüd aga kui meie toidulaud on muutuse läbi teinud, ei ole see magus enam nii oluline. See annab mulle tahtmist veel ja veel muuta meie pere toidulauda, sest arenguruumi on veel kõvasti.

Toredaid külaskäike teilegi!

Rainer, Triin ja Merike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top