Parem Porgand Taskus – 27.nädal

 

Tere, sõbrad! 

Kõik, kõik on uus septembrikuus 🙂

Eelmise nädala Triinu antud ülesanne on täidetud ja uusi põnevaid retsepte saab lugeda juba blogist ning loomulikult – proovi ise ka järgi!

Raineri kommentaar 26. nädala kokkuvõtteks:

Kiire eluviisiga inimesena olen öelnud, et toidu valmistamiseks mul eriti aega ei jagu. Seetõttu olen kogu porgandi perioodi jooksul proovinud kodus teha vaid väga kiiresti valmistatavaid toite. Ja siit ta tuleb:

Toit nimega Kino Tuunikalast köögiviljaaias

Kinoa 200-250g (kuivkaal) – keeta varem valmis

Väike karp tuunikala konservi vees (185 g)

2 keedumuna

2 tomatit

1 pikk kurk

soola, pipart

ja Felixi rasvavaba Itaalia salatikastet.

Asi valmib umbes maksimaalselt 5 minutit ja on tõesti päris hea.

Igal juhul alustuseks tee munad kahvliga pudiks. Lõika tomat ja kurk väikesteks tükkideks nii umbes 2 mm läbimõõduga tükid (ülemõõtmine pole vajalik – saite aru küll). Ava konserv ja võta kinoa ning sega kõik kokku. Maitsesta pipraga. Proovi, kas soola on üldse vaja, st minu tuunikalakonserv oli juba soolane. Nüüd maitsesta veel salatikastmega. Söö ja anna ka oma kolmele sõbrale (kogus on nii umbes neljale inimesele). Ole rõõmus!

Merike J. kommentaar 26. nädala kokkuvõtteks:

Möödunud nädal oli minu jaoks edukas. Toitumises toimusid veel väikesed nihked. Valmistusime kooliajaks koos lastega ja siis muutusid toiduajad kooliajaga ühtivaks. Viimasel nädalal olen püüdnud hakata võimalusel kasutama lahustoitumist. Tahan tunda, kuidas see minu puhul toimib. Aga üle pika aja on mul kaalunumbri osas rõõm teatada, et peale väikest kaalutõusu ja siis pikka paigalseisu, on kaal hakanud langema ja seekord siis kilo võrra 🙂

Retsepte ma jagada ei oska kohalike puuviljade ja muude aiasaaduste osas, kuna mina kasutan puuvilju smuutide sees vastavalt isule ja tujule ning sellele, mis hetkel olemas on ja just sellistes vahekordades, mis ise tuleb. Ja veel teen ma puuviljadest puuviljasalateid erinevate koostistega – tükeldan viljad suupärasteks mõnusatkes tükkideks ja segan kokku. Vahel, oleneb siis koostisosadest, lisan ka sidrunimahla. Aga mingit kindlat retsepti mul pole kahjuks.

Karise kommentaar 26. nädala kokkuvõtteks:

Sel nädalal sain lõpuks ka oma kaalu natuke allapoole liikuma. Tulemuseks -400g. Toidulaual valitses tatar, aga ka puraviku püreesupp ja toorsalat. Triinu soovitusel proovisin ka erinevaid smuutisid. Minu lemmik oli keefiri-banaani-mustsõstra-maasika-pohlasmuuti poole teelusika meega.

Kõndimise kilomeetreid tuli augustis kokku 72,38km (eesmärk oli 60 km). Järgmise kuu eesmärgi jätan samaks. Tahaks täis saada 60 km. Kui tuleb rohkem on hästi.

Kuuldes minu seljahädadest, tegi Triin ettepaneku proovida EMS treeningut. Kuulsin sellest esimest korda. Tartus teeb seda trenni JustFit Club Poe tänaval. Kes muidu ei julge proovima minna, võib akna tagant piiluda, millega tegu. Guugeldades sain teada, et „EMS on elektromüostimulatsioon. Eriliseks teeb selle treeningu täpsemalt elektriline müostimulatsioon, mis koostöös tavatreeningutega parandab sportlikke näitajaid mitmeid kordi. EMS võimaldab minimaalse ajakuluga ehk siis ainult 20 minutit nädalas, saavutada maksimaalse tulemuse lihaste struktuuri moodustamisel. Lisaks põletab treening rasva, kiirendades ainevahetust peale treeningut kuni kolmeks päevaks. Elektromüostimulatsioon on kasulik ka seljateraapiaga tegeledes, sest elektriimpulsid suudavad lihaseid stimuleerida kõige sügavamates kihtides, leevendades valu kiiremini kui massaaž.“

Minu esimene kogemus oli väga positiivne. Selga pandi juhtmetega vest. Alguses oli hirm, sest juhtmed ja mõte elektrilaengust ei tekitanud eriti usaldusväärsust. Aga treener oli igati sõbralik ja rääkis kõigest, mis juhtuma hakkab ja see tegi rahulikuks. Treening ise oli nagu treening ikka: tegime harjutusi kõikidele lihasgruppidele. Aga lihtsalt see vestike koos juhtmetega andis elektriimpulsi iga kord kui mõnda lihast pingutasin. Kuigi pealtnäha on trenn kerge, olin lõpuks läbimärg ja väsinud. Aga tunne oli ikkagi hea. Kolmandal päeval (nagu treener oli hoiatanud) hakkasin oma kehas igasuguseid lihaseid tundma. Seni polnud need lihased ilmselgelt erilist koormust saanud ja nüüd andsid endast märku. Minu trenni ajal tuli klubisse klient, kes on käinud 5 korda ja kaotanud keha ümbermõõdus 10 cm. Tõotab head. Otsustasin, et annan EMS trennile võimaluse ja hakkan korra nädalas seal käima. Esialgu ma vesiaeroobikasse ei lähe, nagu olin plaaninud. Siis saan EMS treeningut ausalt hinnata.

Tüdrukud andsid ülesandeks teha hetkel saadaolevatest aiasaadustest mõni hea söök. Kuna ma suur supisööja ei ole, siis otsustasin selle ülesande raames just suppi teha. Värsketest puravikest valmis maitsev seenepüreesupp. Retsepti sain siit: http://toidutare.ee/supid/FEF2/#Seene-püreesupp 

Merikese kommentaar 26. nädala kokkuvõtteks:

Hea on tõdeda, et Triinu antud ülesanne on Raineril ja Karisel koos fotojäädvustustega sooritatud. Väga tublid! Toidud tunduvad maitsvad – päris huvitav, kuidas Triin neid toite kommenteerib!?

Tehes igat asja südamega, (mitte sellepärast, et see on antud ja nüüd peab selle ära tegema), aitavad need samm-sammult muuta elustiili.

Koolitustel annan koduseid ülesandeid ja seda ikka selleks, et kui inimene on juba koolitusele tulnud, siis ta on enda jaoks aega võtnud ja soovib midagi oma elus muuta. Sageli juhtub nii, et ülesanne on tegemata ja/või tehakse see siis alles eelmise päeva õhtul enne koolitust ära…

Miks see nii on? Miks inimesed enda jaoks kõige viimasena aega leiavad? Kas tõesti on vastutuse võtmine oma elu eest nii raske?

Koolitaja jaoks ei ole ju vaja koduseid töid teha… Igal ülesandel on oma eesmärk, mida on oluline teha.

ÜLESANNE:

Tee sel nädalal midagi täiesti teistmoodi: võta endale ise ülesanne ja vaata, kas nädalaga seda ka täidad? Ootan põnevusega neid ülesandeid!

NB! Kui Sa ei suuda iseendale võetud lubadusi täita, siis ei saa Sa ka teistelt ülesannete täitmist oodata!

Triinu kommentaar 26. nädala kokkuvõtteks:

Hea meel on näha, et minu antud ülesannet on püütud täita. Kinoa on ka minu lemmik ja sellest tehtud salatid head. Just täna tegin endale hõbeheigiga kinoasalatit 🙂 Kui norida tahta, siis oleks võinud salatisse veel paprikat ja sibulat panna ning valmis salatikastme asendada sidrunimahla ning oliiviõliga, oleks veelgi tervislikum ning värskem.

Karise seenesupp ahvatles ka. On täiesti sobilik kasutada kellegi teise retsepte. Üldjuhul on need retseptid, mis internetis saadaval, ka üsna lihtsasti järgitehtavad. Oluline ongi see, et oskaksime lahtiste silmadega ringi käia ja leida rohkem erinevaid võimalusi oma toidulaua rikastamiseks. Muide, piimatalumatusega inimestele mõeldes võin öelda, et koore asemel võib vabalt kasutada kaerakoort.

Merikese ideed on head ja mulle meeldib, et ta teeb smuutisid ja puuviljasalateid, aga mõni retsept oleks ikka võinud kirjas olla. Tean küll, et kipume sageli tegema teatud toite „tunde järgi“, aga võib-olla tahaks järgmisel korral ka sama asja teha!? Minul on retseptivihik köögis ja kui ma midagi eriti head leiutan, siis kohe panen selle kirja ka 🙂

Tore on ka kuulda, et kehakaalud on taas languses. Kui endaga tegeleda ja keskenduda mitte ainult ühele teemale, vaid nii toitumisele, mõtlemisele kui ka liikumisele, siis olemegi varsti oma soovitud kaalus.

Natuke jäi Merikese jutust kummitama üks fraas – et ta soovib tunda, kuidas koos- ja lahussöömine tema puhul toimib. Koos- ja lahussöömine on väga kasulik näiteks seedeprobleemide puhul, kuid kaalulangetaja peaks just keskenduma sellele, et ta ühel toidukorral saab nii süsivesikuid (sh tärkliserikkamaid) kui ka valke. Selliselt püsib veresuhkur stabiilsena ning ka kehakaal langeb. Oluline on muidugi valida kasulikumaid süsivesikuid.

Kuid kui inimene on otsustanud koos- ja lahussöömist siiski jälgida, siis ei piisa ainult liha ja kartulite eraldi söömisest, vaid samamoodi ei saa me süüa võileiba (liha+leib) ning puuvilju ja marju võiks süüa täiesti eraldi toidukorrana.

ÜLESANNE

Uue nädala ülesandeks annan taaskord nii kvaliteedi kui ka mitmekesisuse osas toidulaua järgimise. Ikka tundub mulle, et ühelt ja teiselt poolt pigistatakse silm kinni. Avastage uue nädala jooksul enda jaoks vähemalt üks uus tervislik toit või toiduaine 😉

Muhedat septembrit ja ikka värske porgand tasku;)

Rainer, Merike ja Triin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top