Parem Porgand Taskus – 3. nädal

Tere, head sõbrad ja kaasaelajad!     

Taaskord on nädal möödunud ja vaatame, mida põnevat vahepeal toimunud on:

Raineri kommentaar teise nädala kokkuvõtteks:

Nädalad lähevad ja käsi südamel võin öelda, et seniseid soovitusi ei ole olnud raske jälgida. Vähemalt jälgida nii, nagu mina neist aru saan. Huvitaval kombel on nende esimeste nädalate jooksul langenud ka minu kehakaal ja seda tervelt 4,1 kg võrra. Selle põhjuseid on kindlasti mitmeid, kuid kindlasti ei tasu alahinnata mulle antud soovituste mõju.

Sellel nädalal uurisin ühiskondlikku arvamust kaalulangetamise kohta. Võibolla olen valel teel? Võibolla peaks siiski asuma mõnele karmile dieedile? Igal juhul sain pigem teistsuguseid vastuseid aga neid vaadake juba videost.

Triinu kommentaar teise nädala kokkuvõtteks:

Rainer tõestas ka seekord, et mehed võtavad kõike sõna sõnalt. Ta lubas, et ei söö kaks nädalat kiirtoitu. Esimene nädal on möödas ja tõepoolest, kiirtoitu ta ei ole söönud. Kuid… Sattusime Raineriga ühel päeval koos einestama ning mis ma nägin – muu toidu kõrvale tekkis taldrikusse valge saia kuhi. Rääkisin talle, et rafineerimata jahust sai on peaaegu pool hamburgerit. Selle peale tekkis meil pikem diskussioon, mis siis õigupoolest on rämpstoit ja mis mitte. Lõpptulemusena leidis Rainer, et tal on oluliselt lihtsam vältida rafineeritud nisujahu ja sellest valmistatud tooteid. Mõeldud, tehtud.

ÜLESANNE

Rainer võttis vastu väljakutse vältida kahe nädala jooksul rafineeritud nisujahu ja sellest valmistatud tooteid.

Igaks juhuks selgituseks, et nisujahust on tehtud makaronid, manna, saiakesed jmt. Lisaks leidub seda näiteks paneeritud toodetes, kastetes, puljongites, maiustustes (just-just, isegi šokolaadides) ning ka alkoholis (nt viin, õlu, viski).

NIPP

Kui tekib saiakeste isu, siis võib teha ise küpsetisi ning kasutada selleks teisi jahusid: kaera-, riisi-, tatra-, hirsi-, kastani-, maisi- jmt. Arvestada tuleb ainult seda, et teised jahud ei pruugi nii hästi kerkida. Aga näiteks pühapäevahommikused pannkoogid võivad olla päris mõnusad, kui kasutada selleks näiteks kaerajahu. Ja olgem ausad, täisteranisujahu võib Rainer siiski süüa.

Merikese kommentaar teise nädala kokkuvõtteks:

Rainer on kolm nädalat elanud “porgand taskus” elurütmiga ja loobunud paariks nädalaks kiirtoidust. Väga julge otsus, mis üllataval kombel ei tekita Raineris himu kiirtoidu, kui sellise järele.

Jaatused on toetanud Rainerit tema valikute tegemisel ja ta on juba suutnud ka oma tunde jaatuste sisse panna.

ÜLESANNE

Raineri uue nädala jaatus on: “Ma teen oma toidu osas teadlikke valikuid”. Seda ütleb Rainer endale enne igat toidukorda, mis aitab anda kehale signaali, et Rainer ei tee toiduvalikut lähtuvalt emotsioonist ja harjumusest vaid teeb seda teadlikult!

NIPP

Iga meie mõte tekitab meis tunde ja seda on lihtne katsetada.

Kui oled inimene, kes armastab magusat, siis mõtle oma lemmikkoogile, tuleta meelde selle maitset ja tekstuuri…

Kas suu hakkab vett jooksma?

Nüüd mõtle toidule, mida pead sööma, sest tead, et seal on vähe kaloreid ja see ei tee paksuks?  Vahe on tuntav ja ka sinu keha tunneb seda vahet. Samamoodi on ka kiirtoiduga, mis võib tekitada sõltuvust. Enne toiduvalikut mõtle hetkeks, miks teed sellise valiku ja kuidas see toit sinu kehale kasulik saab olla?

Jaatus “Ma teen oma toidu osas teadlikke valikuid”, mida Rainer endale enne igat toidukorda ütles, on teda aidanud õige toidu valikul ja hoiab teda õigel teel.

Uuel nädalal näeme ja kuuleme, kuidas Raineril MyFitnessis trennidega läinud on ning kuidas ta rafineeritud nisujahu vältimisega hakkama saab.

Ikka porgand tasku!

Rainer, Triin ja Merike

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top