Parem Porgand Taskus – 31. nädal

 

Tere head sõbrad! 

Ja ongi Raineri projekt „Parem Porgand Taskus“ sealmaal, et teha kokkuvõtted projektist.

Alates 6. veebruarist 2013 oleme teie kõigiga jaganud Raineri elustiilimuutust. Maikuust liitusid Raineriga veel Merike ja Karis.

Rainer on tänaseks kaotanud 13kg ja „võitnud“ uue elustiili, mida ta järjepidevalt jätkab. Merike on kaotanud 3kg ja viinud oma teadmised ka praktikasse. Karis on kaotanud 3 kg, muutnud oma elustiili ja õppinud oma keha usaldama.

Oleme siiralt tänulikud, kõigile neile, kes on meile kirjutanud ja jaganud meiega oma kogemusi. Näiteks kolme meie blogi jälgiva inimese tulemused on väga head olnud: -8; – 10 ja -5kg, lisaks on saavutatud uus elustiil, rohkem liikumist, vaheldusrikas toidulaud ja teadlik mõtlemine.

Kuidas siis viimane nädal möödus?

Viimasel kohtumisel kinkis Rainer meile kõigile ilusad roosid. Igaüks tegi kaasa ühe oma uue lemmiktoidu ning me pidasime maha toreda ja tubase pikniku.

Rainer oli ette valmistanud kordamisküsimused, mis lähtusid kõigist blogis antud ülesannetest.

Raineril oli võitjale varuks üllatus, milleks oli õhtusöök Lokaalis „Sumin“. Kuna kõik olid tublid ja teadmised on enam-vähem kõik praktikasse viidud koos lubadusega edaspidi järjepidevalt kinnistada, siis õhtusöögile läheme me kõik koos 🙂

Raineri kommentaar 30. nädala kokkuvõtteks:  

Nüüd kus Porgandi-saaga on teinud suure vahefiniši, sest iganädalase blogipidamise lõpptähtaeg on kätte jõudnud, leiab P(p)organd väärika koha minu peaaju elustiilikeskuses ja jätkab seal usutavasti elu lõpuni.

Mida ma siis oma elus muutnud olen?

On oluliselt muutunud minu suhtumine elusse, iseendasse ja toitu. Olen aru saanud, et tasakaalustatud, värske ja tervislik toit on elu alus. Minu menüü on oluliselt muutunud. Enamik, mida muutnud olen, võib leida blogist või siis vastupidi – enamik nõuannetest on saanud minu elu osaks.

Kuna sedasorti elustiil ei anna kaalu langetamisel kiireid tulemusi, kuid tagab stabiilse tervisliku kaalulangetuse, siis julgen väita, et see tee on õige.

Kaal on langenud eelmisest aastast kokku ligi 28 kg ja Porgandi perioodi jooksul 13 kg. Langetada on veel ka jäänud, aga tuleb võtta rahulikult, et tulemus säiliks ja rahulikult ta on läinud, keskmiselt 430 grammi nädalas – teadlased räägivad, et see on tervislik. Sixpackini jõuan ma selle tempoga umbes 2015.-ndal aastal . Ma olen sellega rahul, sest sedaviisi toimetamine on parim võimalus tervisliku kehakaalu säilitamiseks.

P.S üllataval kombel võitsime minu eelmisel nädalal antud algatuse kõik koos – ehk auhind – lõuna uue tervisliku menüüga lokaal “Suminas” kuulub meile kõigile!

Ja veel:

Aitäh, Merike Kütt!

Aitäh, Triin Muiste!

Aitäh, Karis Meister!

Aitäh, Merike Juus!

Aitäh, Torpeedo poisid!

Aitäh, Tasku keskus ja kõik, kes te seal toimetate!

Aitäh, JCI Toomemäe koda!

Aitäh, MyFitness!

Aitäh, kõik teised!

Aitäh, Aitäh, Aitäh!!!

Ja ikka veel:

Luban, et jõuame varsti valmis ka ühe kokkuvõtva video.

Merike J. kommentaar 30. nädala kokkuvõtteks:

Ongi otsa saamas see “Porgand taskus” projekt. Natuke kurb on ikka ka, kui aus olla. Jah, iga nädal oli vaja mõelda uusi ülesandeid täites ja vahel vanu asju meelde tuletada, aga selline toetav õlg oli kogu aeg olemas. Nüüd on vaja ikka ise edasi hakkama saada. Muidugi ehk see on pluss, et enam ei MÕTLE nii palju, et mida ja kuidas, et ehk hakkab asi kuidagi loomulikumalt kulgema. Nädala ülesanded said täidetud ja oma kitsaskohtadega tegeletud ehk tõsisemalt kui varem.

Loodan, et ma seekord enam ei kuku rajalt maha nagu varasematel kordadel, sest see projekt oli pikemajaline ja aitas vähemalt minul ikka palju varemomandatud teadmisi kinnistada.

Ja lõpetuseks võin öelda, et minu elustiil on palju muutunud. Jaa, palju on veel muuta, aga algus on tehtud ja ma olen rahul hetke olukorraga.

Suured tänud armsatele õpetajatele Triinule ja Merikesele ning minu kaasteelistele Karisele ja Rainerile, kellelt oli ka ikka vahel hea õppida.

 

Karise kommentaar 30. nädala kokkuvõtteks:

See võib olla küll minu blogi viimane sissekanne, kuid see ei tähenda, et muutuste teekond minu jaoks läbi on.

Nagu juba eelmisel korral kirjutasin, siis olen nii mõndagi õppinud. Kohvi liigtarbimine on endiselt minu jaoks probleem. Aga tunnen päriselt, et praegusel eluetapil on seda mulle vaja ja ma ei suhtu sellesse liiga traagiliselt. Olen väga õnnelik selle üle, et tasapisi olen hakanud liikumisest rõõmu tundma. Kui veel 3 aastat tagasi läksin ma jalutama pigem vastumeelselt ja muud trenni ei tahtnud üldse teha, siis nüüd ma ootan seda aega, et saaks värske õhu kätte liikuma. Mu jalad on lausa nii kerged, et paar korda olen jooksusamme teinud… Viimati jooksin vist keskkoolis kohustuslikus korras. Aga nüüd tuli tahtmine ja see polnudki raske.

Toidulaua mitmekesisuse kindlustamiseks otsustasin teha nädala plaani:

Esmaspäev:  supipäev

Teisipäev: sealiha

Kolmapäev: veiseliha

Neljapäev: kanaliha

Reede: kalapäev

Laupäev: küpsetamise päev või külaskäigud

Pühapäev: salat või pannkoogid 🙂

Viimased kaks nädalat olen sellest ka kinni pidanud. Ja lihtsam on ka.

Selle konkreetse projektiga õnnestus mul vabaneda kolmest kilogrammist. See võib-olla pole teab mis suur saavutus, aga mina olen rahul. Tunnen, et hiljuti kiirelt kaotatud 65 kg šokeeris minu keha ja hetkel tahab ta taastuda. Tasapisi see ka õnnestub. Viimased verenäidud olid kõik korras, mille üle on mul siiralt hea meel. See tähendab, et viimaste kuude õige toitumine on kandnud vilja.

Kui veel kevadel jälgisin ma paaniliselt igal hommikul oma kaalu, siis ka selles vallas tegin edusamme. Peitsin kaalu kapi alla ja proovin järjest rohkem oma keha usaldada.

Ma olen väga tänulik selle kogemuse eest ja soovin kõikidele blogi jälgijatele (ning endale) järjekindlust ja julgust katsetada. Tundke rõõmu kõigest, mida teete ja sööte 🙂 !

Merikese kommentaar 30. nädala kokkuvõtteks:

Kokkuvõtlikult võin öelda, et projekt on kenasti õnnestunud ja kõik kolm osavõtjat on endaga kõvasti ja tublisti tööd teinud. Minule tundub, et kõige keerulisem ja raskem on oma kehaga sõbraks saada ja iseennast armastama hakata sellisena nagu oled. Kui see takistus saab ületatud, siis hakkab elustiilimuutus kergemini igapäevaseks positiivseks tegevuseks saama. Seda tunnet kinnitab langev kehakaal, rõõmsam olemine ja keskendumine võimalustele, mitte takistustele.

Teiseks raskemaks ülesandeks osutus „teadlik valik“, sest sageli otsitakse vabandusi ja põhjuseid, miks ei saa korralikult toituda, liikuda ja mõelda jne. Ikka tundus, et teised on süüdi, mitte inimene ise.

Kõik on ju võimalik, kui vaid soovida, tahta ja tegutseda – siis on ka tulemused, mille üle sisemiselt uhkust tunda.

ELUAEGNE KODUTÖÖ:

Mõtlemisse ei tohi kinni jääda, vaid tuleb usaldada iseennast, oma keha ja elu tervikuna. Kui liiga palju mõelda, siis see tekitab mõttetut stressi ja märkamatult sirutub käsi jälle toidu järele ka siis, kui keha toitu ei vaja.

NIPP:

kui tunned, et hakkad õigelt teelt kõrvale kalduma, siis tegutse kohe ja otsi välja blogi, et värskendada oma teadmisi ja tuletada meelde see, mis Sind õigel teel on hoidnud.

Triinu kommentaar 30. nädala kokkuvõtteks:

Kui me veebruaris projektiga alustasime, siis kuulsin päris mitmelt poolt, et kas te nüüd ikka liiga suurt tükki pole ampsanud. Küll ei usutud võimalusse, et ilma dieedita on võimalik kaalust alla võtta, küll ennustati, et Rainer rajalt maha kukub, küll arvati, et eks see ikka üks imelik projekt ole.

Loodetavasti oleme nüüdseks näidanud oma „Porgandiga“, et projekt õnnestus ja selline see elu ongi. Kui ka läheb vahepeal viltu, oleme ju inimesed!, siis mis sellest, meil on alati võimalus jätkata sealt, kus pooleli jäime. Kõige olulisem on lihtsalt oma teekonda jätkata.

Seda meie osalised ka teevad. Igaüks on saanud teada oma kitsaskohad ja sellest lähtuvalt muudab järk-järgult oma elustiili.

Raineril on õigus, mida rahulikumalt kaal langeb, seda kindlamalt see lõpus soovkaalus püsima jääb. Karis tundis, et talle on oluline teatud regulaarsus toitumises ja ka see on hea valik (kui veel pisut norida, siis näiteks salat ja pannkoogid võivad olla vabalt ühel päeval menüüs ja kala võiks isegi pisut rohkem nädala toidukordades olla). Merike tuletas varasemalt õpitut meelde ning kinnistas seda enda jaoks.

Veel tahan öelda kõigile projektis osalejatele ning blogi jälgijatele, et me tegelikult ei kao kuhugile, meie tugi on alati olemas, ole vaid julge seda küsima! Keegi ei pruugi osata aidata, kui talt seda palutud pole 🙂

ELUAEGNE KODUTÖÖ:

Kasuta teadlikku toitumist, st vali, mida sa sööd, eelista puu- ja köögivilju, täisteravilja, kvaliteetset toorainet. Pea meeles ka viit toidukorda päevas ning veejoomist. Kui miskit kipub ununema, siis nagu Merikegi mainis, võta ette blogi ja tuleta meelde 🙂

NIPP:

Kõige selle tervisliku toitumise juures ära unusta toidu nautimist! Mida rohkem sa keskendud söögi ajal toidule, seda rohkem teadlikke valikuid teed. Edu kõigile!

Soovime kõigile mõnusat ja naudinguterohket sügist! Mõelge armastavaid mõtteid, nautige toitu ja liikuge mõnuga!

Ja ikka, parem porgand tasku:)    

Rainer, Merike ja Triin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top