Parem Porgand Taskus – 4.nädal

 

Tere, head sõbrad ja kaasaelajad!

 

Mis te arvate, kuidas Raineril läinud on?

Kas nisutoodetest loobumine oli tema jaoks kerge või pigem suur väljakutse?

Kui meeldiv tegevus on Raineri jaoks jõusaalis käimine?

Sel korral tunnistas Rainer, et see nädal on olnud siiani kõige raskem.

Aga oma silm on kuningas:

Raineri kommentaar kolmanda nädala kokkuvõtteks:

See nädal oli raskem kui eelmised. Ilma rafineeritud nisujahuta on raske elada. Rafineeritud nisujahu on igal pool. Seda leidub minu üllatuseks enamikus leivatoodetes, kastmetes, maiustustes, hommikuhelvestes ja ka osades kommides. Seda leidub ka igasugustes vorstides. Mõned leivad, kus seda ei olnud ma siiski leidsin ja enamik neist maitses nagu saepuru, kuid Rimist leidsin ka ühe positiivse erandi.

Enese teadmata õnnestus mul ka natuke seda lubadust rikkuda, sest sõin kaks korda suppi, kus sees olid viinerid – kuid asja üldist mõtet see õnneks ei riku.

Kas Triin jäi sellega rahule? Vaadake blogi – saate targemaks.

Pakkusin endale (oma parimale sõbrale) kogu aeg parimat toitu ja kui mul oli friikartulite isu, siis minu aju veenis mind, et tegemist on kahtlemata parima valikuga (Kui just mitte kehale, siis kindlasti vaimule 🙂

Mis nõu selle peale Merike annab võite vaadata videost.

Käisin ka esimest korda MyFitnessis trennis. Veetsin nii mõnegi väärtusliku minuti jõusaalis ja pean ütlema, et käisin seal vastumeelselt. Loodan siiski, et personaaltreeneri abiga hakkab mulle trennis käimine meeldima.

Triinu kommentaar kolmanda nädala kokkuvõtteks:

Rainer vältis nädala jooksul püüdlikult nisujahu, mis õnnestus tal üsna edukalt. Ja tõepoolest on tal õigus, ka viinerites ning muudes poolfabrikaatides võib leiduda nisujahu.

Mida ma aga Raineri toidukordi vaadates märkasin, oli see, et tema toitumine on üsna ühekülgne. Kui enne võidutsesid tema menüüs hamburgerid, kebabid jmt saiaga kiirtoidud, siis nüüd on saia asemele tekkinud kartulid. Seda isegi päris mitu korda päevas. Siit sain mõtte uueks ülesandeks.

Ülesanne:

Raineri uue nädala ülesanne on toituda mitmekesiselt. Ja nagu ikka üks samm korraga, nt kui Rainer sööb täna lõuna ajal kartuliputru, siis õhtul võiks ta tarbida täisterariisi. Või hommikul hirsipuder, päeval täisterapasta ja õhtuks tatar. Toidulaua mitmekesistamine ei ole see, kui ma hommikul söön praekartulit, lõunaks keedukartulit ning õhtuks kartuliputru.

Nipp:

Kuna Rainer sööb palju kodust väljas, siis võiks ta kohvikutes toitu valida selle järgi, mida ta kodus teha ei plaani või ei oska. Samuti oleks hea oma toitumise peale natuke ette mõelda ning poes käies kasvõi mitu valikut korvi pista.

Merikese kommentaar kolmanda nädala kokkuvõtteks:

Mul on hea meel selle üle, et Rainer mõtleb enne igat toidukorda, kas toit, mida ta sööma hakkab on tema keha jaoks hea ja vajalik või on see seotud emotsioonidega.

Väga oluline on kuulata oma keha ja pakkuda talle parimat. Isegi siis, kui friikartulid tunduvad mingil hetkel just need, mida keha vajab, siis võib seda vahel endale ja oma kehale lubada. Oluline on mõista, et kui piirata ennast teadmisega: “Ma ei tohi seda süüa sellepärast, et…” siis mõnda aega on võimalik tahtejõuga sellest kinni pidada, kuid siis tekib allaandmise hetk ja süüakse kordades rohkem friikartuleid vms. Sellepärast ongi oluline kuulata teadlikult oma keha.

Rainer on andnud lubaduse, et nisutooteid ta kahe nädala jooksul ei tarbi ja seega tuleb tal lubadusest on ka kinni pidada.

Rainerit aitab selle juures uus jaatus, kus on oluline rõhk sõnal „teadlik“.

Ülesanne:

Raineri jaoks on väga oluline uuel nädalal tõsta fookusesse sõna “teadlik”. Uue nädala jaatus, mida Rainer endale sisendama hakkab on järgmine: “Ma olen oma keha sõber ja teen teadliku valiku oma toidu ja treenimise osas!”

Teadlik valik aitab juhtida meie emotsioone ja kutsub meid mõtlema, miks just see või teine otsus on seoses toidu ja treenimisega tehtud.

Nipp:

Sageli tehakse toiduvalikuid lähtuvalt emotsioonist. Oluline on enne söömist mõelda ja tajuda, kas kõht on tegelikult ka tühi või ajab sööma hoopis mingi emotsioon. Märka oma emotsioone ja seda, mis on see miski, mis sirutab käe toidu järele.

Porgand tasku!

Rainer, Triin ja Merike

 

 

 

 

2 thoughts on “Parem Porgand Taskus – 4.nädal

  1. Jätkuvalt tore teie tegemiste kohta lugeda. Soovitan Raineril Karja pagari rukkileiba proovida. See ei sisalda nisujahu ja mo meelest ei ole saepuru moodi:)

  2. Tere Mari -Liis!

    Tänan soovituse eest! Lisaks avastasin ka Tartu Lõunakeskuse turul väga hea leiva kus sees rafineeritud nisujahu ei olnud.

    Parimat
    Rainer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top