Parem Porgand Taskus – 5.nädal

 

Tere kõigile kaasaelajatele!  

  

Neli nädalat ehk tervelt kuu aega on möödas sellest,

kui Rainer alustas teekonda oma uue elustiili suunas.

Kuu aja jooksul on Rainer teinud esimesi samme ja

muutnud oma mõttemustreid, teinud teadlikke valikuid toidu suhtes,

katsetanud ise söögitegemist ja alustanud treeningutega.

 

Raineri kommentaar neljanda nädala kokkuvõtteks:

See nädal läks jälle libedalt! Kas tuli see sellest, et teadsin enda peatsest nisu söömise võimalusest? Ei, arvan, et mitte. Pigem sellest, et olen aru saanud, et tervislik eluviis ei olegi vähemalt esialgu liiga raske ega tüütu. Ka kehakaal langes, küll mitte senise miinimumini, kuid üsnagi selle lähedale. Kõige kulminatsiooniks õpetas Triin mulle ühe kiiresti valmistatava ja väga hea maitsega “kiirsöögi”, mida näete juba videost.

Paljud inimesed on küsinud, millised on minu eesmärgid selles programmis või miks ma seda teen.

Teen ma seda eelkõige sellepärast, et elu jooksul seda rohkem mitte teha – ehk püsida normaalses kehakaalus ja olla hea ning vastupidava tervisega, kuni elu läbi saab. Surra tervena kui soovite 🙂

Kui küsida mõõdetavate eesmärkide kohta, siis kindlasti on mõõdetav kehakaal ja ka ühes eelmises videos näidatud kolesterooli tase, mille me oktoobrikuus uuesti mõõdame.

Need kaks viimast peavad olema eelkõige tegeliku eesmärgi täitmise tagajärjeks, mis on ikkagi tervislik eluviis.

Sealhulgas ka mõõdukas treening, sest ainult porgandist ei piisa 😉

Merikese kommentaar neljanda nädala kokkuvõtteks:

Rainer on juba kuu aega teinud esimesi samme oma uue elustiili suunas.

Nii nagu ikka, tundub kõik uus algul põnev ja väljakutseid pakkuv, kuid ühel hetkel saab sellest uus positiivne harjumus ja uus elustiil.

Selge on see, et Raineril on üksjagu tegu sellega, et suuta jaatustele tunne sisse puhuda, kuid ta saab sellega hakkama.

Rainer on saanud palju toetust sõnalt “teadlik valik” ja ta jätkab selle kasutamist.

ÜLESANNE:

Raineri jaoks on oluline muuta trennis käimine enda jaoks meeldivaks, kuna ta teab, et ainult porgandist ei piisa ja liikumine on väga oluline.

Raineri uue nädala jaatus on: “Trennis käimine on lõbus ja fun, ma teen seda suurima rõõmuga!”

Iga uus algus vajab harjumist ja enda mugavustsoonist väljakiskumist, kuid järjepidevus viib sihile.

NIPP:

Kõigil on palju kohustusi ja osad neist kuuluvad meie igapäevaste tegevuste juurde, kas me tahame seda või mitte. Seega tuleb teatud tegevused enda elus sallivaks muuta ja lihtsalt ära teha, soovitavalt hea tundega. Mida kiiremini teha ära need asjad, mis meile kõige vähem meeldivad, seda kiiremini saame hea tunde tagasi. Alguses on ka trennis käimine justkui tüütu kohustus, kuid ühel hetkel saab sellest väga meeldiv harjumus, kui leitakse endale parim viis liikumiseks.

Triinu kommentaar neljanda nädala kokkuvõtteks:

Raineri rafineeritud nisu vabad nädalad on nüüd läbi saanud, kuid tänu sellele on ta avastanud enda jaoks ka täisteratooted. Mission completed!

ÜLESANNE:

Oleme siiani keskendunud vaid Raineri toiduvalikule, kuid ka otsused jookide osas on tähtsad.

Raineri lemmikjoogiks on kohvi, mida ta tarbib vahel isegi kuni 5 tassi päevas. See ei ole tervislik. Kofeiin tekitab veresuhkru kõikumist, vähendab tsingi ja raua imendumist, koormab südant, häirib normaalset und, nõrgestab mälu, kurnab neere ja neerupealiseid. Raineri ülesandeks on vähendada kohvi tarbimist maksimaalselt ühe tassini päevas.

NIPP:

Seekord õpetasin Rainerile, kuidas on võimalik asendada tema ammust lemmikut – hamburgerit. Kuulates Rainerit hamburgeritest rääkimas, tekkis mul tunne, et see on tema hellitustoiduks. See on midagi, milles ta otsibki head maitset ja mida ta soovib isu tekkimisel kohe saada. (Raineri hamburgeri saagast saate teie ka kindlasti edaspidi video vahendusel osa:-)) Soovisin, et Rainer saaks hamburgeri asemele võtta midagi tervislikumat, kuid sama kiiret ja väga maitsvat. Tulemuseks oli kodune kanavrapp, mille retsepti leiate siit: http://www.paremelu.ee/kodune-kanavrapp/2013/03/

Järgmisel nädalal näeme, kuidas möödus Raineril esimene kohtumine oma personaaltreeneriga.

Porgand tasku!

Rainer, Merike ja Triin

2 thoughts on “Parem Porgand Taskus – 5.nädal

  1. Elan väga Raineri tegemistele kaasa. Tahtsin öelda, et “Trenn on fun”, kuid igale ühele oma. Ma usun, et kindlasti on vähemalt 1 liikumisviis, mis just Rainerile sobib: pallimäng, kepikõnd (see ei tundu nii fun, kuid kui ära proovda, siis võib avastada, et see on väga mõnus), rattasõit, suusatamine, sõbraga sulgpall vm. Leia trenn, mis tundub sulle sobivat. Mina alustasin kepikõnniga, vahepeal katsetasin jooksmisega (kahjuks liigesprobleemide tõttu ei sobinud), siis juba tasulised trennid: kõhutants, zumba, jõusaal, aeroobika, vesiaeroobika. Kodus väntan trenazööri, teen taastusraviharjutusi ning käin lastega suusatamas või kelgutamas. Mulle meeldib avastada uusi spordialasid. Leida, mis mulle meeldib. Eelpool loetletud nimekirjast ei ole kõik treeningud mulle sobinud. Praeguseks on minu kindlas treeningplaanis 3 trenni kodust väljas ja siis 2-3 kodutrenni. Varem oli 0-1h nädalas, st. ma põhimõtteliselt ei teinudki mingit trenni. Kui sa õpid tundma seda tunnet, mis tekib peale mõnusat trenni, siis hakkad sa ise tahtma aina enam. Võta endale moto “Trenn on fun!”” , tee silmad-kõrvad lahti ja leia trennid, mis on just sinu jaoks FUN. Oluline pole see, mis trenn see on, vaid tähtis on see, et saa LIIGUD ja naudid seda. Edu sulle!

  2. Tere!

    Tänan, et kaasa elad. Kepikõnni proovisin nädalavahetusel ära. Koos sõpradega oli täiesti ok. Pallimäng nagu näiteks korvpall mulle väga meeldib ja seda ma ka korra nädalas teen. Veel meeldib mulle Zumba näiteks ja Bodypump. Aga mis mulle ei meeldi on tuim nühkimine jõusaalis-

    Parimat
    Rainer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top